الخميس، 2 أبريل 2009

تــسائولات ؟؟؟ وامنيات !!!!


كنت اتمنى شخص بلا ماضى ولاحاضر

حتى اصبح انا الماضى وانا الحاضر

وايضآ المستقبل !!!!

فكيف فى هذا الزمن المزيف ؟؟؟

فكيف اتمنى ويتـــحقــق؟!!!

هل اتمنى شــخـص غير موجود ؟؟؟

ام ليس لى حــق ان اتمنى

فى هذا الزمن !!!!!

وهل الزمن ليس العيب فى

ام العيب فى الذينا يعيشون

هذا الزمن !!

الغــريب ...

العجيب ...



هناك 14 تعليقًا:

mohamed ghalia يقول...

أعتقد أننا نعيب زماننا والعيب فينا
أقلك اعملى الى عارفه انى هو والصح واكيد ربنا هيرزقك بواحد انتى الماضى والحاضر والمستقبل بالنسبه له
دمتِ بكل الود
دمتِ فى سعادة

عاشقه الرومانسيه يقول...

نعيب زماننا والعيب فينا وما لزماننا عيب سوانا

ربنا يعطيكى اكتر مما تتمنى
فانه ولى ذلك والقادر عليه

ريمان يقول...

للاسف

وهقولك اللى بتتمنيه ده مستحيل تلاقيه طبعا يا سونه


:(


تحياتى ليكى حبيبتى

على فكره

احنا بنعمل مدونه خاصه بنصرع النبى صلى الله عليه خاصه بالحمله وهننشر فيها البوستات اللى هنتكلم فيها بتعريف النبى صلى الله عليه وسلم وهنترجم كمان بالانجليزى

عمرو يقول...

مافيش اٍنسان مالوش ماضى و مافيش اٍنسان مالوش حاضر لكن ممكن تكونى أنتى مستقبله فعلا ..
الماضى ملك الواحد منا و لا تجوز محاسبته عليه اٍلا لو كان متعلق به و لا يستطيع التخلص منه ..
أحييكى على البوست لأنه عميق و فيه أفكار تحتاج للتأمل ..

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم..
وهل أنتي بلا ماض ..
كيف إذا أنتي موجوده ومصقوله بأفكارك ورأيك ومعتقداتك..
ليس أحد منا ليس له ماض ..
ولكن الفرق بما هية الماضي ..
جميل
نظيف
أسود أبيض
رمادي ...
هنا الإختلاف ...
فلا تجعلي الكلمه معممه وما تقصدينه مخصص جدا ...
.........
تمني ما شئتي ...
ولا تقنطي ...
فسبحان الله ربك يسهل الأمور ..
والله يرزقك بالشخص الذي تتمنينه ..
.......
ليس الزمن ..
لا لا تضعوه شماعه ..
نحن فقط العيب منا ...
........
دمتِ بألف خير يا قمر ...

romansy يقول...

ليس عيب ان يكون له ماضى ولكن العيب ان لا يكون قد صارحك به وبقوتك انتى ستحتلين قلبه وتكونى انتى ماضيه وحاضره

حـــــ الــجــنــة ـــــور يقول...

السلام عليكم

توأمتي وحبيبة قلبي بتوحشيني وانتي معايا ياغالية؟

يا جمال الامنيات يا قلبي مفيش حد من غير ماضي المهم ييجيلك حد ماضيه نظيف زي ماضيك ياقلبي وانا قلتلك الف مرة اطمني لان في مثل بيقول لا يتزوجو حتى يتشابهو ولي مكتبهولك ربنا زيك تمام صافي ياااعسل

انا في انتظار فارس احلامك زيك واكتر علشان اهنيه باغلى جوهرة في الدنيا ويبقى انتي ماضيه وحاضره ومستقبله وكل عمره

بجد بوست جميل سلمت اناملك غاليتي

دمتي بحب وخير

شيماء جمال(شيمو القمر) يقول...

ليس العيب فى زماننا ولكن العيب بنا نحن.
صعب وجود شخص بلا ماضى ، ولا يمكن أن نُرجع الزمن من جديد لكى تعرفى شخص ينشأ معكى وتكونى أنت له الماضى،
ولكن الآن نحن نبحث عن شخص نكون نحن له المستقبل وهذا هو الأهم.
تحياتى
شيمو القمر

فشكووول يقول...

ازيك يا سونه

ما تغلبيش نفسك ياسونه
مش حتلاقيه
فلا يوجد انسان بلا ماضى .. وايضا لا يوجد انسان بلا حاضر
فما دام هو موجود فحاضره موجود وبنى حاضره على ماضيه

المهم منذ ان يوجد تكونى ماضيه وحاضره ومستقبله وهو ايضا لك
وتحياتى

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى

اذا وجدنا المرأه اللتى بلا ماضى سنجد الرجل اللى بلا ماضى

ماضى الرجل لايهم المراه يهمها الحاضر والمستقبل مهما كان الماضى


لاكن ماضى المرأه يهم الرجل مهما فعلت فى الحاضر والمستقبل فماضيها مهم له جدا

والزمن مفهوش عيب

لان كل زمن وبه عيوب

احنا مش فى الجنة

وربنا يهدى الجميع

اذا احببتى شخصا ستقبليه بماضيه

تحياتى

سلام

”*°•.˜”*°•..سونه..•°*”˜.•°*”˜ يقول...

السلام عليكم .
mohamed دمتِ فى سعادة
انا سعيده بوجودك اول تعليق
وانا فعلا بحاول اعمل الصح على قدر الامكان عشان احافض الى الماضى من اجل مستقبل لا اخجل الاعتراف فى بكل شىء
***************

عاشقه الرومانسيه
ربنا يخليكى ليه ياقمر
وربنا يعطيكى شخص يستاهل كل الرومانسيه دى
**********************
ريمان
ليه كده ياملاك (مستحيل ) مره وحده
لالا انا بقول يارب وان شاء الله ربنا يسهل هههههههههههه

انا هنزل ان شاء الله وصف النبى على حلقات وربنا يجعلو فى مزان حسناتى وحسناتك باذن الله

****************
استاذ عمرو .
اشكرك على النصائح الغاليه
بس انا انسانه الماضى يتحكم فى المستقبل عندى لذالك بحافظ على كل اعمالى ونفسى فشخص بجد يكون بيفكر فيه مثلى من قبل ان اعرفه او يعرفنى
وانا بجد سعيده بوصفك لكلامى البسيط بهذا الوصف الجميل من انسان كبير .
***************

”*°•.˜”*°•..سونه..•°*”˜.•°*”˜ يقول...

نهــــار
بجد كلامك شدنى للرد حقا لبد من وجود ماضى ويوجد اختلاف فعلا فى كل ماضى
نظيف ...
ابيض ....
طاهر....
جميل ....
ربنايسعدك مثل ما اسعتينى بوجودك عندى .

*********************
romansy
اصراحه اهم شىء فى الحياه
انا بنتظر تعليقك سعيده بمرورك .

”*°•.˜”*°•..سونه..•°*”˜.•°*”˜ يقول...

توأمتي وحبيبة قلبي (حـــور) .
ياغالية؟
كى ارد على الكلام لا يكفينى تعليق
انتى تحتاجى الى مدونه مخصوص حتى اعطيقى ما تستحقين .
انتى الصفاء وانا فى انتظار فارس احلامك ايضا مثلك واكثر .

عرفتى اخر خبر ؟؟؟؟
انا؟
انا؟
انا بحبك فى الله (وجه سعيد).

life يقول...

السلام عليكم

عزيزتى
بالتأكيد ليس هناك شخص بلا ماضى
وألا كيف وصل للحاضر
وأن أردتى شخصاً بلا ماضى فده هيكون لسه مولود
لكن سأقول لك عزيزتى أن أردتى ان تكونى ماضى أحدهم فملىء أيام حاضره بقوة تواجدك وستكونين كل الحياة له
أتمنى من الله أن يرزقك بفارس أحلامك
وليس مستحيلا أو نادر أو غير موجود
بيدك عزيزتى وبأخلاقك وتميزك
ستكونين أنت ماضيه وحاضره ومستقبله
وسيتمنى أن يكون عندها قد عرفك من يوم ولد

لك مودتى